Biurowy dress code, czyli jak ubrać się do pracy?

Moda to niezwykle obszerny temat. To jak na przełomie lat wdarła się do naszego życia i jaką rolę odgrywa dzisiaj jest wręcz niewyobrażalne. Kiedyś dla wybranych, dzisiaj dla wszystkich – własny styl i elegancja to podstawa w budowaniu własnej marki. Nie bez powodu mówi się “jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Dziś nawet wychodząc ze znajomymi, powinniśmy zadbać o to, jak się prezentujemy, w końcu nigdy nie wiadomo, kogo przyjdzie nam spotkać. Dziś skupimy się jednak na ubiorze w pracy, tym jaką rolę odgrywa i dlaczego powinniśmy zwracać na niego szczególną uwagę.

Rola ubrania w budowaniu własnej marki

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, to jak się ubieramy ma bardzo duży wpływ na wrażenie, jakie robimy. Jest to niezwykle ważne szczególnie, jeśli zdamy sobie sprawę w jak krótkim czasie wyrabiamy sobie o kimś pierwsze wrażenie. Otóż badania pokazują, że wystarczy od 4 do 10 sekund, aby wyrobić sobie o kimś, podświadomie zdanie. Zastanówmy się teraz, ile tak naprawdę możemy przekazać w tak krótkim czasie? Otóż niewiele, a stanowczą większość naszej prezentacji będzie to, jak wyglądamy. Wiedząc to powinniśmy wykorzystać tę wiedzę na swoją korzyść i ubrać się tak, aby nie tylko nie zrazić przyszłych współpracowników do siebie, ale wręcz przeciwnie, zainteresować ich swoją osobą.

Jak ubierać się do pracy?

Skoro już wyjaśniliśmy sobie, jak ważne jest dbanie o swoją prezencję, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co zrobić, aby wyglądać jak najlepiej? Czy kluczem do mody jest kupowanie drogich, markowych ubrań? Otóż nic bardziej mylnego. Kwestią, na którą trzeba zwrócić uwagę najmocniej, jest dopasowanie do otoczenia. Dlaczego? Ponieważ z reguły, osoby wyróżniające się w jakiś sposób (szczególnie pod względem ubioru) mogą budzić kontrowersje wśród współpracowników. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy jeden z pracowników kancelarii adwokackiej przyszedłby do pracy w dresie i z metariałową torbą męską na ramię czy z plecakiem-workiem. Jest to niedopuszczalne i bardzo ryzykowne.

Jaki ubiór do pracy w biurze?

Pracując w biurze najczęściej zetkniemy się z dość luźnym dress codem. Rzadko kiedy będziemy zmuszeni do noszenia koszuli czy też z góry narzuconego uniformu. Nie oznacza to jednak, że nikt ich nie nosi. Kultura europejska bardzo mocno promuje elegancję właśnie pod postacią koszuli, dlatego chcąc postawić się w jak najlepszym świetle, warto właśnie zdecydować się na nią. Co do tego? Doskonale sprawdzi się torba męska na ramię. To wygodne rozwiązanie idealnie pasujące do codziennej pracy w biurze. Elegancja i funkcjonalność, jaką charakteryzuje się torba męska na ramię sprawia, że to element wręcz stworzony do warunków biurowych. Co ciekawe zakup tego typu torby na ramię nie wiąże się z dużym wydatkiem, dlatego praktycznie każdy będzie mógł sobie na nią pozwolić.

Dodaj komentarz