Marketing szeptany czyli tajna broń producentów

Jak wiadomo powszechnie, w dzisiejszych czasach producenci różnego rodzaju produktów, muszą starać się na wszelkie sposoby o to, by sprostać wymaganiom konkurencji. Wiadomo także nie od dziś, że nic tak nie przekona Klienta do danej marki, jak skuteczna akcja promocyjna czy reklamowa. Jeśli jest ona chwytliwa, oryginalna i wyjątkowa, producent może liczyć się z dość szybkim wzrostem popularności swojego wyrobu. W dzisiejszej dobie postępu technologicznego, jako bardzo skuteczne narzędzie marketingu i reklamy, uważany jest Internet ze swoimi ogromnymi możliwościami. E-marketing daje obecnie dużo lepsze efekty, niż reklama w tradycyjnej postaci.

Jedną z wielu technik, jakimi posługują się twórcy i spece od e-marketingu jest tak zwany marketing szeptany (inaczej określany także jako marketing plotki). Idea marketingu szeptanego opiera się przede wszystkim na wiarygodnej opinii użytkowników danego produtku czy artykułu. Z marketingiem szeptanym mamy do czynienia głównie na różnego rodzaju forach dyskusyjnych oraz platformach społecznościowych. Są to najczęściej wpisy typu: Zastanawiam się nad kupnem telefonu model XY. Słyszałem, że telefon ten jest….. Co sądzicie o takim zakupie? lub też Kupiłem przedwczoraj komputer XYZ. Ma takie czy inne paramtery. Jak myślicie czy to dobry wybór? . Pod tego typu wpisami wypowiadają się – przede wszystkim pozytywnie – użytkownicy danej marki czy modelu produktu, artykułu jaki nas interesuje. Na podstawie ich zdania możemy dokonać trafnej decyzji. W ten sposób, producent nie musi już płacić za dość kosztowną a często też nachalną reklamę. Wystarczy, że ktoś zachęci pozostałych użytkowników do swobodnej wypowiedzi, nakreślenia swojego punku widzenia, zareklamowania danego wytworu…. a produkt ten będzie się sprzedawał szybko i bez problemu.

Dodaj komentarz