Pozycjonowanie lokalne – skuteczny patent na zdobycie nowych klientów

Wśród wielu strategii marketingowych, jedną z wciąż niedocenianych jest pozycjonowanie lokalne. Tymczasem seo w Google Maps to bardzo dobra metoda na pozyskanie nowych klientów z najbliższej okolicy, wypromowanie marki i zwiększenie ruchu w witrynie.

1. Pozycjonowanie w Google Maps w praktyce
2. Co zrobić, żeby seo lokalne było skuteczne?
3. Seo w Google Maps – samemu czy z profesjonalistami?

Prowadzenie globalnej akcji marketingowej online przy jednoczesnej rezygnacji z działań offline, przynosi rezultaty, ale ma też swoje wady – z dużą dozą prawdopodobieństwa do firmy nie dotrą klienci z lokalnego rynku, którzy w swoich poszukiwaniach usług kierują się nieco innymi wyznacznikami. Promocja lokalnej firmy w internecie to idealna opcja np. dla zakładów fryzjerskich, serwisów rowerowych lub samochodowych, sklepów obuwniczych i restauracji.

Pozycjonowanie w Google Maps w praktyce

Odpowiednie pozycjonowanie w Google Maps jest kluczowe dla promocji małej firmy online. Dzięki jego założeniom klienci, którzy szukają piekarni, zakładu optycznego lub salonu stylizacji paznokcie, wpisując w wyszukiwarkę potrzebną frazę, otrzymają wyniki ze swojej najbliższej okolicy. Google samo odczytuje położenie, z którego pada zapytanie, dlatego nawet klient, który użyje ogólnej frazy, np. fryzjer, w pierwszej kolejności otrzyma propozycje firm ze swojego miasta. Jednocześnie trzeba pamiętać, że odbiorcy usług przeglądają zwykle jedynie pierwszą stronę z wynikami, dlatego aby promocja małej firmy online była skuteczna, trzeba zadbać o jedno z czołowych miejsc w wyszukiwarce.

Co zrobić, żeby seo lokalne było skuteczne?

Seo lokalne będzie skuteczne jedynie wtedy, kiedy firma da szansę Google na poznanie swojej działalności. Zacząć należy od założenia konta w Google Moja Firma i stworzeniu bezpłatnej wizytówki – bez niej firma nie pojawi się na mapie usług, która wyświetla się na początku wyników wyszukiwania. Ważne są także treści na stronie oraz zgodność podanych w wizytówce danych z danymi ze witryny www. Promocja małej firmy online przez pozycjonowanie lokalne wymaga też klasycznych działań z obrębu seo, np. linkowania do strony internetowej z innych witryn lub dodawania danych teleadresowych firmy wszędzie, gdzie tylko można.

Seo w Google Maps – samemu czy z profesjonalistami?

Promocja lokalnej firmy w internecie wydaje się być zadaniem prostym i możliwym do wykonania samodzielnie, w rzeczywistości jednak jest długotrwała i czasochłonna, a więc zabiera cenny czas przedsiębiorcy, który ten mógłby poświęcić na rozwijanie swojego biznesu. Pozycjonowanie w Google Maps warto więc zostawić profesjonalistom – https://strategiczni.pl/pozycjonowanie-lokalne, którzy mają duże doświadczenie w branży seo.