Rola e-społeczności w biznesie

Jednym z najszybciej rozwijających się elementów Internetu są wszelkiego rodzaju e-społeczności. Serwisy społecznościowe, bo to określamy terminem e-społeczności, mają coraz więcej użytkowników zatem powoli stają się znaczącym środowiskiem opiniotwórczym. O sile oddziaływania danego serwisu decyduje liczba użytkowników, czyli osób, które chcą korzystać z jego zasobów. Istotne jest, że liczba użytkowników stale wzrasta.

Wzrasta również świadomość firm odnośnie wykorzystania możliwości, jakie niesie ze sobą Internet. W ramach działań e-marketingu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na budowanie społeczności internetowej w celu stworzenia grupy oddanych klientów. Jest to działanie polegające na związania klienta z daną społecznością dzięki możliwość wirtualnego spotkania się, uczestnictwa w interesujących wydarzeniach w grupie znajomych, komunikowania się z innymi uczestnikami społeczności.

Dla firmy tego rodzaju działania przynoszą określone korzyści, wśród nich zwiększenie pobytu na swoją ofertę jako efekt lojalności klientów, którzy nie tylko sami zakupują towary w wybranym serwisie, ale także polecają serwis innym. Kolejną korzyścią jest darmowa promocja firmy i jej oferty produktowej dzięki klientom, którzy rozpowszechniają informację o ofercie serwisu.

Jest to tak zwany tzw. marketing wirusowy, który polega na tym, że podaje się informację, którą w założeniu mają rozpowszechniać między sobą sami klienci. Ważnym aspektem e-społeczności jest ich duża otwartość na wszelkiego rodzaju ankiety i badania. Daje to możliwość szybkiego zebrania opinii o produktach firmowych.

W Polsce trwa obecnie ogromny boom na tworzenie i rozwijanie różnego typu serwisów społecznościowych. Obserwując bardzo duża popularność e-społeczeństw należy stwierdzić, że to jest przyszłość rozwoju biznesu internetowego.

Dodaj komentarz