Rozliczanie podatku w listopadzie.

Właściciele firm prowadzący aktywność gospodarczą i prowadzący rozliczenia z urzędem skarbowym na zasadach ogólnych w listopadzie mają dosyć utrudnione zdanie. Jest to miesiąc, za który zobowiązania podatkowe płacimy zwiekszone dwukrotnie. Zwalnia ich to z tej czynności za miesiac grudzień, tak aby nie mieli kłopotów przy zmianie z jednego okresu na drugiego. Zatem listopad jest stanowczo pracowitym miesiącem w wiekszości biurach rachunkowych w Poznaniu, Łodzi czy innych miastach na terenie kraju.

 

Biura księgowe w tym czasie otrzymują bardzo duzo faktur kosztowych, które powinni zaksięgować na poczet miesiąca listopada. Dzieki temu, ich zleceniodawcy będą mogli zapłacić stosunkowo nieduży podatek za za grudzień i listopad włącznie. Czynnik ten wiąże się z róznego typu działaniami. Bardzo często biura rachunkowe otrzymują właśnie za 11 miesiąc bardzo niewiele faktur sprzedażowych natomiast znacznie więcej zakupowych. Całkowita sprzedaż sztucznie przekazywana jest na ostatni miesiąc w roku. Firma, przy pomocy biura rachunkowego stara się przerzucic sprzedaż na inny miesiąc. Rzeczywiście podatek za 12 miesiąc zostaje rozliczony dopiero w zeznaniu rocznym składanym przez biuro księgowe do końca 4 miesiaca roku następnego.

Dodaj komentarz